Goranska biciklistička transverzala

Goranska biciklistička transverzala je nova biciklistička trasa koja povezuje sve gradove i općine Gorkog kotara, a time i njihove prirodne i kulturne atrakcije te ukusne goranske specijalitete. Ova trasa Vas vodi po postojećim šumskim i lokalnim cestama te je namjenjena zaljubljenicima u aktivni odmor! Ovo je idealan način da upoznate cijelo područje Gorskog kotara na dva kotača! Transverzala je sastavljen aod ukupno 7 etapa koje variraju od 28 – 43 km, a ukupno broji 260 kilometara. Zbog atraktivne konfiguracije terena na cijeloj trasi ima preko 5000 metara ukupnog uspona te jednako toliko spusteva. Gorski kotar je spreman za Vas, a mi Vam u nastavku donosimo 7 etapa koje su na raspolaganju Vama i Vašem biciklu!

Etapa 1: Delnice – Skrad
Ova etapa će Vam pružiti idealnu kombinaciju spusteva i padova kroz zanimjivu i bogatu vegetaciju goranskih šuma. Na samom početku Vas vodi iz Delnica preko obronaka Petehovca do Karolinske ceste, potom prolazite kroz regiju poznate gastro manifestacije ”Plodovi gorja”, a nakon toga iz Ravne gore kroz pitoreskna sela stižete do skradskog kraja i mjesta kojeg su ranije posjećivali samo hrabriji izletnici, a danas je omiljeno izletište svim ljubiteljima prirode.
DUŽINA: 26 km
UKUPNI USPON: 670 m
NAJVIŠA TOČKA: 1030 m
NAJNIŽA TOČKA: 670 m

Etapa 2: Skrad – Severin na Kupi
Ovu dionicu možemo nazvati ”Bicikliranjem od Dobre do Kupe”, jer u Skradu izvire rijeka Dobra, a na kraju etape Vas očekuje rijeka Kupa s dvorcem Zrinskih i Frankopana. No, između ovih rijeka, ova etapa Vam pruža uživanje u vožnji u mirisim sezonskih plodova, te vožnju dolinom rijeke Dobre u kojoj se nalazi još uvijek nedovoljno otkrivenih bisera Gorskog kotara.
DUŽINA: 43 km
UKUPNI USPON: 770 m
NAJVIŠA TOČKA: 720 m
NAJNIŽA TOČKA: 220 m

Etapa 3: Severin na Kupi – Brod na Kupi
Ova etapa spaja dva naselja koja ujedno povezuje rijeka Kupa. Iz Severina krećete Lujzinskom cestom u smjeru Močila, te dalje svoj put nastavljate prema Lukovdolu, rodnom mjestu Ivana Gorana Kovačića, u kojem se nalazi muzej i amfiteatar. Dalje etapa vodi kroz sela Gorenci i Zaumol do Plemenitaša u kojem je smještena Oblikovna likovna radionica u kojoj se tijekom ljetne sezone održavaju radionice, a dalje etapa nastavlja kroz selo Ravni i uspon kroz gustu šumu prema Brod Moravicama. Uspon završava nakon gotovo 4 km na križanju za Orlovu stijenu i izletište Litorić. Ukoliko se odlučite posjetiti Orlovu stijenu (jedan od najljepših goranskih vidikovaca), ukazati će Vam se prekrasan pogled na dolinu rijeke Kupe te sela susjedne Slovenije. Etapa dalje vodi prema Brodu Moravice, te se spušta prema selu Lokvica i vodi u Brod na Kupi u kojem se nalazi Kaštel Zrinski te poučna Medvjeđa staza.
DUŽINA: 37 km
UKUPNI USPON: 900 m
NAJVIŠA TOČKA: 645 m
NAJNIŽA TOČKA: 220 m

Etapa 4: Brod na Kupi – Tršće
Ako niste znali, dolina rijeke Kupe se ujedno naziva i Dolina leptira (preko 500 vrsta leptira ovdje obitava). Ova trasa se uključuje u staze susjedne Slovenije (selo Osilnica), no uskoro ćete opet biti nsa teritoriju RH, te doći u selo Zamost u kojem možete razgledati aktivni plin i pilanu na vodeni pogon, te dalje nastaviti prema Malom Lugu. Trasa Vas vodi uz rijku Čabranku uzvodno najprije do sela Plešce, gdje svakako razgledajte predsjedničku kuću obitelji Čop, Palčavu šišu, iz 1856. godine. Dalje trasa vodi uzvodnu uz rijeku Čabranku do jednog od najstarijih gradova Gorskog kotara – Čabra, a ne propustite razgledati Dvorac Zrinski iz 16. stoljeća (razvoj ovog kraja se povezuje uz Petra Zrinskog), a na svega 700 metara od dvorca je itvor rijeke Čabranke. Trasa dalje vodi usponom preko Parga, do Tršća.
DUŽINA: 40 km
UKUPNI USPON: 930 m
NAJVIŠA TOČKA: 850 m
NAJNIŽA TOČKA: 225 m

Etapa 5: Tršće – Crni Lug
Ova etapa Vas vodi iz Trašća, u smjeru Parga do skijališta Rudnik s čijeg se vrha spušta 800 metara duga skijaška staza i strma linija vučnice. Ovo skijalište zimi posjećuju skijaši iz okolnih mjesta ali i iz susjedne Slovenije. Dalje etapa vodi do sela Crni Laz gdje se možete okrijepiti, te dalje svoj put nastavlja kroz najšumovitiji dio Gorskog kotara prema Medvedovom šantu i vidikovcu. Nakon što uživate u prekrasnom pogledu prema Malom Lugu i Vodama, nastavljate svoj put Gerovu. Dakako, putem do Gerova ćete uživati u prekrasnom krajoliku i goranskim selima, a od Gerova slijedi lagani uspon do Malog Sela, i nakon toga stižete u Crni Lug.
DUŽINA: 43 km
UKUPNI USPON: 1080 m
NAJVIŠA TOČKA: 1060 m
NAJNIŽA TOČKA: 590 m

Etapa 6: Crni Lug – Fužine
Dosadašnje etape su vodile kroz prekrasne i guste goranske šume, no ova etapa Vas vodi preko goranskih jezera. Iz centra Crnog Luga krećete u smjeru Mrzle Vodice, gdje ćete ugledati dva prekrasna jezera – po jedno sa svake strane. Riječ je o jezeru Mrzlica, dok se s druge strane nalazi Omladinsko ili Lokvarsko jezero (nastalo izgradnjom brane u Lokvama 1954. godine). Osim tog, Lokvarsko jezero krije i originalnu trasu Lujzijane, najmodernije prometnice svog vremena. Prelazeći preko mosta koji dijeli ova dva jezera proći ćete kraj ugostiteljskog objekta Carev most, koji nosi naziv po starom potopljenom mostu na Lujzijani (može se vidjeti jedino kada je vodostaj jezera jako nizak). Dalje trasa vodi preko naselj Lepenica do najpoznatijeg goranskog prijevoja Gornjeg Jelenja, odakle nastavlja u smjeru Delnica, prema koritu potoka Lepenica . Put nastavlja uz jezero Lepenica te se na izboru nalaze dva pravca do Fužina. Jedan vodi preko brane akumulacijskog jezera Lepenica te desnom obalom jezera Bajer, dok drugi pravac vodi do špilje Vrelo (svakako razgledajte) te dalje uz obalu jezera Bajer i konačno u Fužine.
DUŽINA: 28 km
UKUPNI USPON: 790 m
NAJVIŠA TOČKA: 935 m
NAJNIŽA TOČKA: 710 m

Etapa 7: Fužine – Delnice
Ova etapa Vam stavlja na izbor nekoliko trasa. No, kojom god da krenete, upoznati ćete ljepote Gorskog kotara na najbolji mogući način, te sve različitosti. Goranska biciklistička transverzala Vas vodi prema Lokvama. Putem do Lokva možete posjetiti ”Edukativni planinski vrt Karoline” te naučiti nešto o uzgoju šumskih proizvoda (i degustirati), ali i špilju Bukovac u kojoj su pronađeni tragovi pračovjeka i kosti pećinskog medvjeda (arheološka istraživanja se i dalje nastavljaju). U Lokvama možete posjetiti Muzej žaba (koje su zaštitni znak Lokava) te Park šumu Golubinjak. Dalje Lujzijanom nastavite svoj put prema Delnicama, teputem posjetite špilju Lokvarku. Od špilje Lokvarke transverzala vodi do križanja sa starom cestom Zagreb – Rijeka, te nastavljate prema Brestovoj Dragi. Ovdje možete uzeti kraći odmor i razgledati stare kuće (naselje iz 18. stoljeća), i dalje nastavljate put prema Rudinama i Mrkoplju koji se spominje još u 15. stoljeću, a svoj najveći procvat je doživio za vrijeme izgradnje Karolinske ceste. Ujedno, Mrkopalj se naziva i ”Kolijevkom hrvatskog skijanja”. Iz Mrkoplja Vas transverzala dalje vodi prema Delnicama (preko naselja Presika i mjesta Lučice).